Diablo II: Lord of Destruction
*** 2004.10.17. 12:10
A játék első feladatát Akara-tól kapjuk érkezésünk...
Act I: ======
Küldetés 1: Den of Evil: ------------------------ A játék első feladatát Akara-tól kapjuk érkezésünk színhelyén (Rogue Encamoment). Az első beszélgetésünk alkalmával megbíz minket a Gonosz fészkének (Den of Evil) megtisztításával. A küldetés rémisztő címe ellenére ez a Quest a legkönnyebben megoldhatók egyike lesz amolyan szárnypróbálgatás, ami megadja a további feladatok alaphangulatát. A Gonosz fészke a táborhelyen kívül a Blood Moor-ban található. A barlanghoz vezető úton különösen figyeljünk oda a sámánokra, akik varázserejüknek köszönhetően képesek feléleszteni elhalálozott társait. A fészek megtisztítása után (el kell pusztítanunk az összes szörnyet) az addig sötétségre ítéltetett barlangot átható napfény tölti el. Miután feladatunk bevégeztetett térjünk vissza Akarához és fogadjuk el jól megérdemelt jutalmunkat az első Skill - pontunkat.
Küldetés 2: Sisters Burial Grounds: ----------------------------------- Az újabb erőpróbáról ismét a faluban szerzünk tudomást, ahol Kashaya megosztja velünk titkát a gonosz Blood Ravenről. A hölgy képében újjászületett sátán a csontvázak és zombik hordájának a vezetője. Természetfeletti képességeinek köszönhetően képes arra, hogy az őrület torkából átteleportálja azokat. A gonoszhoz a Blood Moor-hoz közeli Cold Plains-en keresztül vezet az út. A végállomás mindenképpen a Burial Ground, pontosabban annak temetője legyen. Ha megtaláltuk Blood Ravent azonnal férkőzzünk a közelébe, és mihamarább öljük meg mivel csak így végezhetünk élőhalott alattvalóival. A Burial Ground egyik földalatti kriptájában találkozhatunk a játék első Unique Monsterével Bonebrakerrel, akit legyőzve értékes tárgyakra bukkanhatunk.
Küldetés 3: The Search for Cain: -------------------------------- Blood Raven legyőzése után ismét látogassunk el Akarához, aki újabb feladattal bíz meg minket. Meg kell keresnünk, és ki kell szabadítanunk a Diablo első részében szívünkhöz nőtt Deckard Caint. Hagyjuk el a tábort és keressük meg Dark Wood területén a leghatalmasabb fát (Tree of Inifuss) amit megérintve hozzájuthatunk a Tristamba vezető teleport kulcsához, amit egy Rúna személyében vehetünk magunkhoz. A tekercsen található szöveg megfejtéséhez szükségünk van Akara segítségére. Miután megmutattuk neki a pergament térjünk vissza a Cold Plans-bol nyíló meg a Stony Field-re, ahol a tekercsen jelölt sorrendben érintsük meg a hatalmas kőoszlopokat. A megnyílt teleportkapun keresztül kísértetiesen ismerős falucska lerombolt képe tárul elénk. Itt találjuk meg Caint akit kiszabadítva portált nyit táborhelyünkre. Mielőtt követnénk őt, keressük meg Wirtret a féllábú fiút, akinek falábára szükségünk lesz a Tehenekkel teli titkos pálya megnyitásához. Természetesen ebben a fejezetben is találkozhatunk Unique Monsterrel, akit most Rakanishu képvisel Stony Fieldben. A Cainért tett szolgálatainkért cserébe hálájának jeléül ezentúl ingyen azonosítja ismeretlen tárgyainkat.
Küldetés 4: The Forgotten Tower: -------------------------------- Ezt a feladatot a Stony Fields-ben tett kalandozásaink során egy oszlopon található könyvet előlvasva kapjuk meg. Ez a misszió szerencsére nem túl bonyolult, mivel csak meg kell találnunk a Black Marsh-ban árválkodó romos vár katakombájában orjöngo hölgyeményt, akit természetesen azonnal jobb létre kell szenderíteni.
Küldetés 5: Tools of the Trade: ------------------------------- Ahhoz, hogy errol a feladatról tudomást szerezzünk beszélnünk kell Charsival a falu kovácsával. O elmondja nekünk, hogy nélkülözhetetlen szerszámát a Horadic Malust elvesztette a Black Marsh-ban lévő monostorban (Monastery). A szerszámhoz vezeto út a Marsh-ban lévő Monastery Gaten keresztül vezet, aminek végállomása a Barrackban lapuló kovács lesz.
Küldetés 6: Sisters to the Slaughter: ------------------------------------- Az első Act utolsó feladatát Caintól kapjuk. Küldetésünk nem más, mint a démonkirályno Andariel elpusztítása. Ot a katedrális katakombájának negyedik szintjén a monostor (Monastery) közelében találjuk. Miután végiggyönyörködtük látványos halálát térjünk vissza a táborba ahol Warriv felajánlja, hogy elvisz minket Luth Goleinbe a sivatag fovárosába. Ebben a Questben is találunk Unique Monstert a Barrackon átvezető börtönben. A szörnyet Pitspawn Fouldognak hívják.
Act II: ======= Küldetés 1: Radament’s Lair: ---------------------------- A sivatagi Act bemelegíto küldetését Atma-tól kapjuk. Ebben a feladatban meg kell tisztítanunk a város alatt húzódó csatornarendszert. A Luth Gholein alatt terpeszkedő labirintus mélyén él Radament a démon, aki rettegésben tartja város lakóit. Atmat mélyen érinti a démon léte, mivel az elpusztította családját. A csatornánknak két bejárata is van. Az egyik a város központjától északra, míg a másik délre a várfalból nyílik. Miután elpusztítottuk a csatorna harmadik szintjén megbújt szörnyet térjünk vissza Atama-hoz. Ezen a szinten találjuk meg a Horadic Scrollt is, ami aktiválja a második missziót.
Küldetés 2: The Horadric Staff: ------------------------------- A második feladatot Caintól kapjuk miután megmutatjuk neki az előző questben talált tekercset. Célunk a Horadic Staff alkotórészeinek felkutatása. A kaland teljesítéséhez szükségünk lesz a Horadric Cube-ra, a Horadric Shaftra és a Horadric Amulettre.
Horadic Cube: Ez a doboz nagyon hasznos kelléke lesz hátizsákunknak, ugyanis amellett, hogy pl.: ennek segítségével állíthatjuk össze a Horadric botot, különböző receptek alkalmazásával haszontalan tárgyainkból hasznosat készíthetünk (lásd külön fejezetként a leírásban). A különböző tárgymutációk mellett amolyan plusz inventorynak is használhatjuk, mivel csak 4 helyet foglal táskánkban, de a dobozt kinyitva 3*4 egységgel gyarapodik zsákunk. A Dobozt a város peremkerületén elterülő Dry Hills alatt fekvő Halls of the Dead harmadik szintjén találjuk meg. Vigyázzunk a Cubeot Unique Monster védi. Horadric Shaft: Ezt az alkotóelemet a Far Oasis területe alatt húzódó Maggots Lair-ben találjuk. Az Oázishoz a Dry Hillsen keresztül vezet az út. Horadric Amulett: Ez a fém botdísz a Claw Viper oltárban található. Az amulett a Claw Viper Temple második szintjén helyezkedik el, ahová a Rocky Wasteon, a Dry Hillsen, a Far Oasison és a Lost Cityn keresztül vezet az út. Fontos, hogy minden egyes tárgy megtalálása után beszéljünk Cain-nal. Miután megszereztük az összes elemet, olvasszuk össze azokat a Horadric Cube-ban.
Küldetés 3: Tainted Sun: ------------------------ A feladatot a városban Drognan-tól kapjuk. Amint megérkezünk az elveszett városba (Lost City) a sötétség borul a területre. Hogy ezt a kellemetlen állapotot megszüntessük le kell rombolnunk a Claw Viper Temple második szintjén található oltárt és el kell pusztítanunk azt.
Küldetés 4: Arcane Sanctuary: ----------------------------- Miután tettünkkel elnyertük Luth Gholein vezetőinek bizalmát végre beengednek a palotába - beszéljünk (Drognan-nal és Jerhyn-nel) -. Menjünk be és a Harem második szintjéről, botorkáljunk a Palace Cellar-ba. A pince harmadik szintjén megtaláljuk a portált, ami elvezet minket Arcane Sanctuaryba.
Küldetés 5: The Summoner: ------------------------- A látszólag egyszerű misszió, miszerint pusztítsuk el a Summonert- soha nem képzelt feladatot állít elénk. A fellegváros lakói nem bánnak szűkmarkúan a tűzlabdákkal, ami igencsak megnehezít a közelharcban jeleskedő Barbár karakterrel portyázó játékosok életét. A Summoner meggyilkolása után olvassuk el annak naplóját, majd a megnyílt teleporton belépve fedezzük fel Canyon of Magi területét.
Küldetés 6: The Seven Tombs: ---------------------------- Az utolsó feladatot Jerhin-tol kapjuk. Fel kell derítenünk a Canyon of Magiban található 7 sírhely egyikét (amelyik előtt a Questben található jel van). Azonban ajánlatos az XP szerzés céljából az összeeset végigjárni. A legnagyobb sírhely mélyén megleljük a szentélyt, amibe illesszük be a Horadric Cube-ban készített botot. A Questnek és az Actnak ezennel vége!
Act III: ======== Magunk mögött hagytuk Lut Gholeint és megpróbáltuk elfeledni az ott történt borzalmakat. Ismét kelet felé vettük az irányt, Meshif és Decard társaságában hajóra szálltunk, hogy tovább üldözhessük Baalt és a Terror Lordját, Diablót. Úti célunk végállomása Kurast romos városa volt, amely valaha réges-régen még oly gyönyörűen pompázott, mint Lut Gholein. Mára viszont már belepte a gonosz sötét pora, és lassan odaérve egyre közelebbről éreztük a halál borzalmas közelségét.
Ott, ahol régen fény uralkodott, félelem és gyűlölet költözött az emberek szívébe. Úgy beszélték, hogy sok évvel ezelőtt a Gyűlölet Lordja, Mephisto volt ennek a tájnak egyedüli uralkodója. Az emberek szeme elől ugyan eltűnt, de tudtuk és éreztük, gyökereit mélyen itt hagyta, s embert ember ellen fordított. Nők és férfiak gyilkolták egymást, irgalmat és könyörületet nem ismerve - mind a gyűlölet parancsára.
Megtudtuk, hogy a közeli őserdőből vadállatok és szörnyek ostromolják nap, mint nap a várost, gyermekeket ragadva el az éjszaka leple alatt. Valahol itt kell lennie Mephistonak is. Valahol a közelben bebörtönözve várja a szabadulását, és mi semmit sem tehetünk, csakis egy dologban bízhattunk: hogy előbb találunk rá, mint Baal. Nem várhattunk tovább, hiszen ha egyesül a pokol három követője, Mephisto, Baal és a Vándor, a pokol kapui megnyílnak, s hatalmas seregei elpusztítják mindazt, amit ma világunknak hiszünk.
Küldetés 1: Az arany madár: --------------------------- Elsőre megfigyelhetjük, hogy nem túl sok dolgunk akad Kurastban, ezért inkább barangoljuk be a közeli dzsungelt. Nem kell sokat keresgélnünk, Mephisto gonosz démonai ott fognak nyüzsögni a város közvetlen közelében. Észak-nyugat felé vágjunk utat magunknak, s hamarosan bele is botlunk egy fa-szörnyből kipottyanó zöld nefrit figurába (Jade Figure), amit vigyünk vissza Kulastba és mutassuk meg Decardnak. Cain rögtön azt a tanácsolja, hogy inkább vigyük Meshifnek talált kincsünket, hiszen hajós létére ő sokkal többet tudhat ezekről az ereklyékről. Kevés csevegés után Meshif tovább küldd minket Alkorhoz, aki a kis szobrocskából készít nekünk egy varázsitalt, ami 20 ponttal megnöveli életerőnket.
Küldetés 2: Az ősi vallás pengéje: ---------------------------------- Kurastot egy hatalmas varázslat óvja a folyamatos támadásoktól, és mondani se kell, hogyha ez a védőerő megszűnne, vele együtt Kurast is azonnal megsemmisülne. Sajnos ennek a mágiának - ami fenntartja a város védelmét - ereje csökkenőben van. Hralti azt állítja, hogy időben vissza tudná még állítani, de ehhez szüksége van a Szent Skatsimi kardra, a Bidbinre. Ezt a pengét a Fleyer dzsungelben találhatjuk meg, amit megközelíteni nem lesz egyszerű, s rövid feladat. Az erdő apró, kegyetlen lakóival kell majd szembenéznünk, de vigyázzunk, ne hagyjuk, hogy méretük megtévesszen minket. Halálos ellenfelek mind egy szálig, és oly rengetegen vannak, hogy gyakran úgy tűnhet, soha nem fogynak el. Ha megtaláltuk a kardot, siessünk vissza Kurastba és adjuk Hralti kezébe.
Küldetés 3: Khalim Akarata: --------------------------- Ez a feladat lesz a legösszetettebb és leghosszabb mind közül. Mephistonak sikerült átvennie az irányítást Zakarum papjain, s egy tárgy segítségével - amit "Kényszerítő Gömbnek" (Compelling Orb) hívnak -, Kurast lakosai ellen fordította őket. Ezt a hatalmas erejű ereklyét csak ugyanolyan hatalommal rendelkező fegyverrel lehet elpusztítani, ezt a legendák Khalim Akaratának hívják. A mi feladatunk lesz újra összeállítani ezt a csodafegyvert, méghozzá annak a papnak a testrészeiből, aki egyedül szembe mert szállni magával Mephistoval, a gyűlölet urával.
Az első darab a lázadó szeme lesz, amit a közeli Pókok Erdejében található (Spider Forest) Pók Barlangban (Spider Cavern) kell keresnetek. Ezt követi Khalim agya, amit az innen jócskán távoli Flayer Dzsungelben (Fleyer Jungle) lelhettek fel. Ismerős lehet a környék az előző küldetésből, remélhetőleg nem mentettetek játékállást a két feladat között, s nem kell újra lemészárolnotok minden kis gazfickót, mert különben igen nehéz menetre számíthattok. A harmadik testrészt, Khalim szívét, Upper Kurast csatornáiban (Kurast Sewers) találhatjátok (ez a hely a piacról is elérhető). Utoljára pedig Khalim láncos buzogányát kell valahonnan előkeríteni, amit csak erővel lehettek képesek elvenni a tanács egyik tagjától. Ha mindez megvan, pakoljuk be a komponenseket a Horadric dobozba és kombináljuk őket.
Küldetés 4: Lam Essen könyve: ----------------------------- Alkor úgy gondolja, hogy a Hármak legyőzéséhez való tudást Lam Essen könyve rejtheti, amit az ősi templomok romjai alá temettek. A templomot - vagy legalábbis ami megmaradt belőle - Felső Kurastban (Upper Kurast) keressétek. Pusztítsuk el a kötet őrzőit, s vigyük vissza hamarjában Alkornak, akivel ha ezután ismét beszédbe elegyedünk, öt tulajdonságponttal jutalmaz minket, amit - szintlépés szerűen - kedvünk szerint eloszthatunk.
Küldetés 5: A sötétség temploma: -------------------------------- Itt nincs más teendőnk, mint utat törni magunknak a Nagy Tanács tagjain keresztül egészen a Kényszerítő Gömbig, amit Khalim Akaratával (egyszerűen csak tegyük a kezünkbe a fegyvert) kell elpusztítanunk. Ha végeztünk mindennel és mindenkivel, akkor egyenesen megnyílik előttünk a lépcső a templom őrtornyába, ahol magát Mephistot tartják bebörtönözve.
Küldetés 6: Az őrző: -------------------- Azt hiszem, ennél egyszerűbb feladatunk már nem is lehetne: ha készen állunk, akkor öljük meg Mephistot. Igaz, rengeteg csatlósát kell előtte lekaszabolnunk, akik között találhatunk igen kemény ellenfeleket is, mégis, magával a Gyűlölet Urával nem lesz túlságosan nehéz dolgunk. Töröljük ki a szívekből mindörökre őt!
Act IV: ======= Bár Mephistónak befellegzett, mégis kudarcot vallottunk. Nem voltunk képesek megakadályozni, hogy a három testvér egyesüljön és Diablo - eredeti alakját felvéve - képtelen legyen megnyitni a kaput a pokolba. Elkéstünk és a Rettegés Lordját már semmi sem akadályozhatja meg abban, hogy óriási sereget verbuválva ne rohanja le az egész világot. Csupán egyetlen esélyünk maradt az elpusztítására, a Lélek Kövek. Ha ezeket a mágikus köveket sikerül valahogyan elpusztítani, talán még megmenekülhetünk. Lehet, hogy van még esély…
Szerencsére Decard Cain ezúttal sem hagyott magamra, így hát reménnyel és hittel teli szívvel léptem át a pokol kapuján.
Küldetés 1: A bukott angyal: ---------------------------- Itt vagyunk, a Pandemonium Erodben. Ez az utolsó vérvád, ahol még kipihenhetjük magunkat, és ráadásul találkozhatunk Tyraellel, az arkangyallal is. Tyrael röviden elmesél nekünk egy igen szomorú történetet, ami Izual angyalról szól, aki miután egyedül lerohanta ellenségeit, most kitaszítottként él menny és pokol között. Tyrael úgy gondolja, Izual eleget bűnhődött már a hosszú évek alatt és megbocsát neki. Ezért minket kér meg, hogy szabadítsuk ki őt rabságából. Ehhez a feladathoz el kell jutnunk a Pusztítás Mezoire (Plains of Destruction), ahol mielőtt kiszabadítanánk a bukott angyalt fogságából, végeznünk kell a megkínzott lelkekkel. A jutalmunk ezért a küldetésért két skill pont lesz.
Küldetés 2: A pokol kovácstűzhelye: ----------------------------------- Amíg Mephisto Lélekköve létezik, a gonosz kedvére járkálhat ki-be világunkba, és ezt mi nem hagyhatjuk ennyiben. A kő megsemmisítéséhez el kell jutnunk a Kétségek Mezoire (Plains of Despair), ahol kutassuk fel az Elátkozottak Városának bejáratát (City of the Damned). Errefelé, valahol a környéken megtalálhatjuk a Pokol Kovácstűzhelyét (Hell’s Forge). Lépjünk be ide, és vágjunk oda keményen Hephastonak és kegyenceinek. Vegyük fel az itt talált kalapácsot (Hellforge Hammer), s sújtsunk le vele a közeli tűzhelyre, amitől a Lélekkő végleg elpárolog. Munkánk gyümölcse pár igen értékes ékkő lesz.
Küldetés 3: A rettegés vége: ---------------------------- Eljött a végső összecsapás ideje, Diablónak pusztulnia kell! Keressük meg a Láng Folyójának (River of Flame) közlekedő padját és aktiváljuk azt. Innen már könnyedén eljuthatunk Diablo rejtekhelyére, feltéve, ha sikerül keresztül küzdeni magunkat megszámolhatatlan számú csatlósain. Öt helyen kell feloldanunk a pecsétet ahhoz, hogy megjelenjen előttünk a démonok fejedelme, és ezeket a helyeket ráadásul igen keményen védik, úgyhogy nem árt óvatosan közelíteni. Ha hitünk és erőnk nem hagyott cserben minket, és eljutottunk odáig, hogy szembenézhetünk magával Diablóval, készüljünk fel életünk legkeményebb harcára - mert ő lesz mindközül a pokol legszörnyűbb teremtménye. O, a Rettegés Ura…
Ékkövek és koponyák Méltán nevezhetnénk a Diablo 2 legérdekesebb újításának az ékkövek és a koponyák megérkezését. Ezeknek az igen ritka tárgyaknak a segítségével képesek lehetünk összeállítani valamilyen kettő-három különleges tulajdonsággal rendelkező fegyvert, pajzsot, vagy sisakot. Azokat a felszerelési és használati tárgyakat, amelyeket szürke színnel jelöl a játék, socketed (foglalatos) tárgyaknak nevezünk. Ezekbe illeszthetjük bele a különböző csiszoltsági fokú ékköveket, amiket Gemeknek (ékköveknek), vagy Skulloknak (koponyáknak) hívunk, és viszonylag ritkán fellelhetünk kalandozásaink folyamán. Hat féle kő létezik - no meg persze a koponyák -, amelyek mindegyike más-más tulajdonsággal ruházza fel azt a foglalatos tárgyat, amibe beleillesztjük. Nem árt vigyázni ezzel az akcióval, mivel ha egyszer már belehelyeztünk valamilyen ékkövet valamibe, attól kezdve örökre elbúcsúzhatunk tőle, mert azt kivenni onnan már lehetetlen.
Hogy ne legyen ilyen egyszerű a dolog, említettem már, hogy a köveknek különböző csiszoltsági állapota van. Ezek sokban befolyásolják annak erejét és tulajdonságát. Öt szintet különböztetünk meg egymástól: chipped (csorba), flawed (hibás), átlagos, flawless (hibátlan) és perfect (tökéletes). A már tulajdonunkban lévő (fel nem használt) köveket úgynevezett Gem Shrine-okban tudunk javítani, amely az igazat megvallva oly ritka, hogy mi is csak mindössze egyszer találkoztunk ilyennel. Ha megérintjük ezt a bizonyos szentélyt, az kiválaszt valamilyen ékkövet a nálunk találhatókból, s annak feljebb javítja tulajdonságát. Ha pedig nincs nálunk semmilyen kő, akkor se szomorkodjunk, mert a jutalmunk az lesz. Létezik egy másik megoldás is a csiszolásra, ehhez a második fejezetben említett Horadric Cube-ra lesz szükségünk. Ugyanis, ha ebbe a bizonyos ereklyébe belehelyezünk három ugyanolyan követ és kombináljuk őket, egy darab, jobb minőségű ékkővel leszünk gazdagabbak. Rengeteget kell gyűjtögetni ahhoz, hogy megtaláljuk a számunkra legértékesebbeket, de ne adjuk fel és lehetőleg ne pazaroljuk el a talált kincseket. A sok gyűjtögetés idővel majd meghozza gyümölcsét.
Végül, pedig íme a fellelhető ékkövek listája és azok tulajdonságai táblázatba szedve. Reméljük, hogy hasznotokra válnak!
Ametiszt (Amethyst) Csiszoltsági fok Fegyverben Pajzsban Sisakban
Chipped 15-19 a támadáshoz +5/6 a védekezéshez +3 az erőhöz Flawed 20-29 a támadáshoz +7/8 a védekezéshez +4 az erőhöz Amethyst 30-39 a támadáshoz +9/10 a védekezéshez +5/6 az erőhöz Flawless 40-49 a támadáshoz +11-13 a védekezéshez +7/8 az erőhöz Perfect 50-60 a támadáshoz +15-17 a védekezéshez +9/10 az erőhöz
Topáz (Topaz) Csiszoltsági fok Fegyverben Pajzsban Sisakban
Chipped 1-6 villámlás- sebzés 10-12% villámlás- ellenállás +3 az erőhöz Flawed 1-7 villámlás- sebzés 13-16% villámlás- ellenállás +4 az erőhöz Amethyst 1-8 villámlás- sebzés 17-20% villámlás- ellenállás +5/6 az erőhöz Flawless 1-10 villámlás- sebzés 21-25% villámlás- ellenállás +7/8 az erőhöz
Perfect 1-12/13/ 14/15 villámlás 26-30% villámlás- ellenállás +9/10 az erőhöz
Zafír (Sapphire)
Csiszoltsági fok Fegyverben Pajzsban Sisakban
Chipped 1-3 hideg-sebzés 10-12% hideg-ellenállás +6-8 maximum mana
Flawed 2-3 hideg-sebzés 13-16% hideg-ellenállás +9-11 maximum mana
Amethyst 2-4 hideg-sebzés 17-20% hideg-ellenállás +12-15 maximum mana
Flawless 3-5 hideg-sebzés 21-25% hideg-ellenállás +16-20 maximum mana
Perfect 3-6/7 hideg-sebzés 26-30% hideg-ellenállás +21-25 maximum mana
Smaragd (Emerald)
Csiszoltsági fok Fegyverben Pajzsban Sisakban
Chipped +2 mérgezés 3 mp-ig 10-12% méreg-ellenállás +3 az ügyességhez
Flawed +3 mérgezés 3 mp-ig 13-16% méreg-ellenállás +4 az ügyességhez
Amethyst +4 mérgezés 3 mp-ig 17-20% méreg-ellenállás +5/6 az ügyességhez
Flawless +4 mérgezés 3 mp-ig 21-25% méreg-ellenállás +7/8 az ügyességhez
Perfect +5 mérgezés 3 mp-ig 26-30% méreg-ellenállás +9/10 az ügyességhez
Rubin (Ruby)
Csiszoltsági fok Fegyverben Pajzsban Sisakban
Chipped 3-4 tűz-sebzés 10-12% tűz-ellenállás +6-8 max. életerő
Flawed 3-5 tűz-sebzés 13-16% tűz-ellenállás +9-11 max. életerő
Amethyst 4-5 tűz-sebzés 17-20% tűz-ellenállás +12-15 max. életerő
Flawless 5-6 tűz-sebzés 21-25% tűz-ellenállás +16-20 max. életerő
Perfect 6-7/8/9/10 tűz-sebzés 26-30% tűz-ellenállás +21-25 max. életerő
Gyémánt (Diamond)
Csiszoltsági fok Fegyverben Pajzsban Sisakban
Chipped 125-129% nagyobb sebzés élőholtak ellen 5/6% minden ellenállásra +10 támadásra
Flawed 130-135% nagyobb sebzés élőholtak ellen 7/8% minden ellenállásra +15 támadásra
Amethyst 136-145% nagyobb sebzés élőholtak ellen 9-11% minden ellenállásra +20 támadásra
Flawless 146-155% nagyobb sebzés élőholtak ellen 12-15% minden ellenállásra +25 támadásra
Perfect 156-170% nagyobb sebzés élőholtak ellen 16-20% minden ellenállásra +30 támadásra
Koponya (Skull)
Csiszoltsági fok Fegyverben Pajzsban Sisakban
Chipped Ütésenként 2% életerő, 1% mana szívás Minden támadó 2 sebzést szenved +2 életerő, 8% Mana regeneráció
Flawed Ütésenként 2% életerő, 2% mana szívás Minden támadó 3 sebzést szenved +3 életerő, 8% Mana regeneráció
Amethyst Ütésenként 3% életerő, 2% mana szívás Minden támadó 4 sebzést szenved +3 életerő, 12% Mana regeneráció
Flawless Ütésenként 3% életerő, 3% mana szívás Minden támadó 5 sebzést szenved +4 életerő, 12% Mana regeneráció
Perfect Ütésenként 4% életerő, 3% mana szívás Minden támadó 6/7 sebzést szenved +4 életerő, 16-20% Mana regeneráció
Horadric Cube receptek: ======================= Ezt a tárgyat ugyancsak ötletes újításnak tartjuk, igen kellemes meglepetés, amivel még izgalmasabbá válhatnak kalandjaitok. A Horadric Cube nem más, mint egy doboz, amihez a második fejezet második küldetésében juthatunk hozzá. Azt bizonyára már sejthetitek, hogy nem csupán arra használhatjuk, hogy a fontosabb feladatokhoz (Act II - második küldetés, Act III - harmadik küldetés) összeillesszük a szükséges varázstárgyakat, hanem - mint valamilyen fantasy-lábosban -, különböző érdekességeket főzzünk ki és készítsünk el számunkra. Ha viszont nem érdekel Téged a kísérletezés eme világa, akkor is örömmel üdvözölheted ezt a kis ládát, hiszen bármikor kitöltheted a belsejét valamilyen cuccal, ugyanis a doboz 4x3 mennyiségű foglalattal rendelkezik.
Már beszéltünk arról, hogy segítségével hogyan lehet köveket csiszolgatni, de ezen kívül rengeteg más tárgyat is kombinálhatunk benne. Készíthetünk vele erős varázsitalokat, érdekes varázstárgyakat és ráadásul átjuthatunk vele a Diablo 2 titkos pályájára, ahol több mint 500 tehén - és persze pár fergeteges varázstárgy - várja a felkoncolást. Egyszóval - ahogy Decard Cain is megmondta -, csupán próbálgatni kell! Igen ám, de ez nem olyan egyszerű feladat, hiszen annyi minden áll a rendelkezésünkre, hogy sokszor nehezen találhatjuk meg a használható komponenseket. Ezért úgy gondoltuk, összeállítunk Nektek valamilyen - viszonylag bőséges - listát, amibe bármikor belelapozhattok, ha főzőcskézni támad kedvetek. Örömmel vennénk, hogyha ezeken a recepteken kívül nektek is van valami a tarsolyotokban, azt elküldenétek nekünk. Szívesen megosztanánk másokkal is információitokat, ezért ha tehetitek, írjatok!
Ezeket helyezd a dobozba Eredménye Megjegyzés
Wirts Leg, Tome of Town Portal Red Portal to Secret Cow Level You must beat the game first and be in the Rogue Camp
1 Perfect Gem of each type except Skull, Amulet Prismatic Amulet - 18-24% Resist All Currently Bugged - Blizzard is aware
3 Perfect Gems: same type, 1 Magical Item 1 Random High Level Item Works with Magical Weapons, Armor or Jewelry
6 Gems: any type or quality, 1 Sword 1 Socketed Longsword Seems to only work with swords
3 Gems: same type and quality 1 Gem of next higher quality 3 Perfect Gems will not transmute
1 Ring, 2 Topaz gems 1 Coral Ring Ring gives +21-30 lightning resistance; quality of gems and ring properties do not matter
1 Ring, 1 Sapphire, 4 Thawing potions 1 Cobalt Ring Ring gives +21-30 Cold resistance; Quality of gem and ring properties do not matter
1 Ring, 1 Ruby, 4 Exploding potions 1 Garnet Ring Ring gives +21-30 Fire resistance; Quality of gem and ring do not matter
1 Ring, 1 Emerald, 4 Antidote potions 1 Viridian Ring Ring gives +21-30 Poison resistance; Quality of gem and ring do not matter
3 Rings 1 Amulet -
3 Amulets 1 Ring -
3 Healing Potions, 3 Mana Potions, 1 Gem 1 Full Rejuvenation Potion Gem quality does not seem to matter; quality of potions does not matter
3 Healing Potions, 3 Mana Potions 1 Rejuvenation Potion Quality of potions does not matter
1 Healing Potion, 1 Strangling Gas Potion 1 Antidote Potion Quality of Healing Potion does not matter
1 Spear, 1 Quiver of arrows 1 Set of Javelins -
2 Quivers of Arrows 1 Quiver of Bolts -
2 Quivers of Bolts 1 Quiver of Arrows -
1 Axe, 1 Daggar, 1 Stack of Throwing Knives 1 Stack of Throwing Axes Axe/Daggar class and properties do not matter
3 Perfect Skulls, 1 Amulet Amulet with +1-2 to all skills Randomly selects char. class for skill boost
Szentélyek (Shrine) és Források (Wells): ======================================== Kalandozásaink során találkozhatunk szentélyekkel és forrásokkal, amik hosszabb rövidebb idore kisegíthetnek minket a bajból, illetve különleges tulajdonságokkal ruházhatják fel karaktarünket. Használatukhoz egyszeruen rá kell klikkelni a szentélyre vagy forrásra.
Shrine Neve Hatása Újratöltodik
Mana Recharge Shrine +400% feltölti a mana mennyiségét Igen
Armor Boost +100% Védelem Igen
Combat Boost +200% az ütéshez, +200% min és max sebzéshez Igen
Resist Fire Boost +75% ellenállás tűzzel szemben Igen
Resist Cold Boost +75% ellenállás fagyasztással szemben Igen
Resist Lightning Boost +75% ellenállás a villámlással szemben Igen
Resist Poison Boost +75% ellenállás méreggel szemben Igen
Skill Shrine +2 az összes skill-hez Igen
Stamina Boost Végtelen kitartás Igen
Experience Boost 50%-kal több tapasztalat / gyilkolás Nem
Refill Feltölti health-et és a manát Igen
Health Shrine Feltölti a health-et Igen
Mana Shrine Feltölti a manát Igen
Portal Shrine Megnyitja a portált a városba Nem
Fire Shrine Tűzlabdával történő támadás esetén az összes ellenfél elveszt 50 % HP-t Nem
Monster Shrine A hozzánk legközelebb álló szörny Unique vagy Champion szörnnyé változik Nem
Gem Shrine Véletlenszerűen csiszolódik a hátizsákunkban lévő ékkő vagy koponya egyike Nem
Exploding Shrine A szentély környékén 5 robbanást idéz elő valamint ad 5-10 robbanó potiont Nem
Poison Shrine A szentély környékét gáz árasztja el valamint ad 5-10 méreg potiont Nem
|