Alone in the Dark 3
*** 2004.10.17. 12:15
Amint megérkezünk Slaughter Gluch-ba...
Alone in the Dark 3
Amint megérkezünk Slaughter Gluch-ba, keressük fel a szalont. Ne kószáljunk a városban, mert mindenütt szellemek tanyáznak A szalon bejárata mellől vegyük fel az üzemanyagkannát, majd töltsük bele a vetítőgépbe. Vegyük fel az asztalról a kulcsot, a bárpultról a csörgőt, a sarokból az olajos kannát, s a hátsó kis szobából a gyufát. Nyomjuk meg a pult mögötti bikakoponya bal szarvát, majd lőjük le a kísértetet. Szedjük fel a kártyát és az aranytöltényt, majd essünk le a pincébe. Töltsünk a lámpába olajt, majd gyújtsuk meg a gyufával. Kapjuk le a sétapálcát a falról, majd vizsgáljuk át a bal oldali hordót. A csörgőkígyóktól ne féljünk, amíg használjuk a pultról levett csörgőt, nem esik bántódásunk. Másszunk fel a cellába, majd a priccsről szedjük fel a követ. A sétapálcával húzzuk át a kulcsot a rácsok között, majd meneküljünk ki a börtönből. Vágjuk a falhoz a követ, melynek a belsejéből egy indián amulett bukkan elő. Kutassuk át a sheriff irodáját, a jelvényét semmiféleképpen ne hagyjuk ott. A szalonból elhozott kulccsal ki tudjuk nyitni a fegyverszekrényt, s onnan elemelhetünk egy remek winchestert. A kétszárnyas ajtón valaki nagyon be akar jönni, a biztonság kedvéért toljuk elé a nagy szekrényt. A padláson szedjük fel az ostort, majd a fémlemezt. Ezt a ruhánk alá téve, ideiglenesen védve leszünk a golyóktól (a la Clint Eastwood). A vibráló vörös fényből szedjük ki a voodoo babát (gyorsan menjünk a fény alá, majd hátráljunk ki, jó időzítéssel meg lehet oldani). A sarokban álló haramiát csak aranytölténnyel lehet megölni, gondosan célozzunk. Maga után hagy egy zsák skorpiót, ne hagyjuk ott. Itt a tetőn találunk még egy Gatling gépfegyvert, ezzel bezúzhatjuk a zárt ajtót. A szobába lépve a hóhér valamiféle voodoo varázslattal próbálkozik, de kevés sikerrel. Mutassuk fel a saját bejáratú voodoo babánkat, majd dobjuk le a csapóajtón a skorpiókat. Vegyük fel a dinamitot és a szárított húst. Emlékezzünk vissza, hol volt a gépfegyver, abban a szobában a hordó mögött találunk egy kanócot. Vizsgáljuk meg a falat, s rakjuk a kanócos dinamitot a falban található résbe (a hordó mellett). Gyújtsuk meg a kanócot, majd nagyon gyorsan távozzunk a helyszínről. A robbanás megnyitotta az utat. Álljunk rá a nyomólapra, majd keressük meg az zárt ajtót működtető gépezetet. Úgy tűnik, hiányzik egy fogaskerék, ezt a sheriff jelvényével kell pótolnunk. Álljunk kicsit átlósan a géphez viszonyítva, s az ostorunkkal indítsuk be a gépezetet. Az ajtó mögötti padlóra teljes sebességgel rá kell futnunk, csak így juthatunk át a szemközti épületbe. (a játék nem mindig szereti a futást, többször kell próbálkozni, míg sikerül). Gyújtsuk meg a falilámpákat, majd menjünk be a szobába. Az órából előbukkanó keselyűt kenyerezzük le a szárított hússal, majd vegyük fel a tokent és a szobainast. Kövessük a kiscserkészt a képen keresztül, majd vegyük ki az ágyból az indián nyílvesszőt. Töltsük meg a szobor fegyverét, majd rámoljuk ki a szekrényt (nagy kaliberű töltény, körte, gyöngy). Fordítsuk meg a tükröt, s szedjük le a hátuljára ragasztott kulcsot. Ezzel nyissuk ki a másik ajtót, majd menjünk ki az erkélyre. Ott araszoljunk addig, amíg a spaletták mögötti fegyveres ránk lő. Ekkor tegyük le a szobainast az ablakkal szembe, majd húzzunk onnan. Döntsük be az ablakszárnyat, majd másszunk be a fotólaborba. Szedjük össze az összes tárgyat, majd az ott talált kulccsal nyissuk ki a harmadik ajtót. Szereljük össze a vakut (bulb+shutter release), majd a szekrény mellől villantsunk a szörny szemébe. Lőjünk bele a céltáblába, majd vegyük fel a varázsbotot. Essünk le az aknába, majd keressük meg a másik kijáratot. Az ugrálós részt nem tudjuk kihagyni, veselkedjünk neki. Az indiánt a varázsbot segítségével tudjuk eltessékelni az útból. Az utolsó oszlopon használjuk az indián amulettet. Az emeleten két bandita is várakozik ránk, hallgattassuk el őket örökre. A maradványaik között találhatunk egy kulcsot és egy cilindert. A másik ajtó mögött található a könyvtárszoba, ott csak a zsebórát kell felvennünk a szemközti kép alól. Az órával a másik ajtót nyithatjuk ki. Itt egy furcsa zombi támad ránk, valahogy lelassul a mozgásunk. A bajok okozója az üvegablak, melyet egyetlen lövéssel kitörhetünk. Rajta keresztül a temetőbe kerülünk, ahol az indián varázsbotot kell beszúrnunk a tér közepén álló kőtömbbe. A felbukkanó sírra tegyük rá a kártyalapot. Öntsünk olajt a tűzhelybe, majd kutassuk át a táncosokat. A jobb oldalon álló férfinél találunk egy kalapácsot, ezt mindenféleképpen vegyük el. A színpadon gyűjtsük be a tárgyakat, majd meneküljünk ki a bálteremből. A konyhában a szekrény mögé be lehet jutni, ne engedjük, hogy a játék becsapja a szemünket. Az ajtózárba rakjuk bele a nagy kaliberű töltényt, majd csapjunk rá a kalapáccsal. A következő teremben kutassuk át a vasút modellt, majd javítsuk meg a vágógépet. Először szereljük be a gitárhúrt, majd csavarjuk be a villanykörtét. Tartsuk a fény felé a kottát, így tudjuk meg a széf kombinációját (nálam ez 806 volt). A bankban a kép mögött állíthatjuk be a kombinációt. A gyöngyöt rakjuk be a széf ajtajába, majd nyissuk ki a ajtót a széfkulccsal. A bankár menekülőre fogja a dolgot, de előbb még ellopja a féltve őrzött amulettet. Ezt mindenféleképpen vissza kell szereznünk, e nélkül biztosan veszítünk. Vigyük el a bankból a pénzzel teli táskát. A harmadik túlélő a fegyverkovács, a bandavezér rajta keresztül küldött üzenetet. Vissza kell adnunk a pénzt és a kulcsot, különben Emily meghal. Ugorjunk be a csillébe (előtte vegyük ki a detonátort), majd robogjunk ki a műhelyből. Szaladjunk be az állomásra, majd lökjük meg az állomás táblát. Vegyük fel a leesett kulcsot, majd kutassuk át a síndarabokat. Kongassuk meg a vasdarabbal háromszor az ajtó melletti harangot, majd siessünk ki. Forduljunk balra, majd robbantsuk fel az állomást. (balra a blasting cup-ot, jobbra a detonátor box-ot). A bandavezér nem tartotta meg az ígéretét, hiába adtuk át neki a pénzt és a kulcsot. Nem volt esélyünk, meghaltunk.
Egy puma képében térünk magunkhoz, köszönhetően az öreg, indián sámánnak. Nincs vesztegetni való időn, meg kell szereznünk a város közepén álló szobor kezéből az arany sast. Fussunk be a szalonba, majd ugorjunk fel a leszakadt lépcsőn. Ugorjunk ki az ablakon, majd keressük meg a tetőn azt a helyet, ahonnan át tudunk ugrani a szoborral. Fussunk neki, majd vegyük fel a sast. A fegyverkovács műhelye mellett áll egy hordó szurok, mártsuk bele a mancsunkat. A sarkon forduljunk balra, s menjünk be az első nyitott ajtón. Itt is találunk hordót, a különbség csak annyi, hogy ebben ezüstport tárolnak. Az ezüstmanccsal felfegyverkezve már nem gond a két farkas. Szaladjunk vissza barlangba, s tegyük a tűzbe a szobrocskát. Még a halottak is megijedtek amikor kikászálódtunk a sírunkból. Vegyük fel az elejtett fegyvert és a kőtorlasz előtt fekvő mosószappant. Térjünk vissza a víztározóhoz, majd a hasonmásunk előtt tegyük le a fegyvert. Olvadjunk össze, majd másszunk fel a tározóba. A piszkos kínait csak úgy tudjuk legyőzni, ha letesszük elé a mosószappant. A mosókefe nyelével fordítsuk el a zárat (a hordó dugója), majd másszunk le a barlangba. Rakjuk a sarokban talált levelet az indián mellszoborra. Az izomembereket verjük agyon, majd szedjük fel az alkóvokban lévő tárgyakat. A szakadék előtt mentsünk, ha lezuhannánk, nyugodtan töltsük vissza az állást, s válasszunk másik irányt. A csákányost öljük meg a pisztolyunkkal (kell mind a hat töltény), a baltást meg egyszerűen verjük agyon a csákánynyéllel. Vegyük fel a könyvtárban a vizesüveget és a tűt, majd irány a lift. A szoborra töltsük rá a vizet, majd lépjünk be a felvonóba. Törjük össze a malacperselyt, majd rakjuk el az üveglapot. A laborban nézzük meg a mikroszkóp alatt, így tudjuk meg a színes gombok kapcsolási sorrendjét. Vegyük fel a méregflaskát, majd mérgezzük meg a tűt. Öntsünk egy keveset az üvegből a desztilláló készülékbe. Amint összezsugorodtunk másszunk be a cellába, s mérgezzük meg a doktort a tűvel. Vegyük fel az ammóniát és a szalmaszálat. Nyissuk ki a cellát, majd öntsük a maradék mérget a készülékbe. Balra lesz egy egérlyuk. Másszunk be, majd a szakadékon ugorjunk át a szalmaszál segítségével (előtte neki kell futnunk). A kijárat előtt vegyük fel az üveget, majd töltsük a másik teremben a lávatócsára. Amint összement a pók tapossuk el, majd kenjük be a kezünket enyvvel, s másszunk fel a falon, ott ahol a fény beszűrődik. Gyorsan vegyük fel a fejet a szekrényről, majd dobjuk be a lyukba. Az ellenfelünk azonnal utána ugrik. Vegyük fel az ólmot az üllőről, majd menjünk át a másik szobába. Verjük le a kínait (nálam a rövid, egyenes és gyors ütések jöttek be), majd vegyük fel a parókáját. Az ezüstdollárt használjuk az ajtó melletti dobozon. Emilyt fogva tartja a mágikus jel, egyelőre ne próbáljuk kiszabadítani. Gyújtsuk meg az oltár alatt a tüzet, majd olvasszuk meg az ólomdarabot. Sikerült megtörnünk a fekete mágiát, de Emily elájult. Vegyük fel a varázspálcát az oltár elől. Menjünk be a folyosóra, majd végezzünk a késes zombival. Vegyük fel a fegyverét, majd dobjuk ki az ajtón az ammóniás üveget. Emily felébred a szagtól, s megment minket. A parókával nyissuk ki a tüskés ajtót, s szaladjunk be az utolsó terembe. Keressük meg a totemoszlopot, majd döfjük a varázspálcát az oszlopba. A két cowboy fivért csak így lehet elintézni. Már csak a végső összecsapás maradt hátra. Rohanjunk be a terembe, majd az egyik sarokból vegyük fel, majd húzzuk fel a gumikesztyűt. Vágjuk el a közelben található elektromos vezetéket a késsel, majd engedjük meg a vízcsapot. Fussunk vissz az oszlophoz és nézzük végig a gonosz végzetét. Vegyük fel a kosár szenet, majd öntsük be a mozdony kazánjába. Gyújtsunk be alaposan, majd húzzuk meg a jobb oldali kart. A vonat áttöri a barikádot, s valósággal átrepül a szakadékon. Edward Carnby ismét győzött.
|