Des honlapja!

[...The Matrix has you...]

 
FőMenü
 
Boldog névnapot!

 

Boldog névnapot!

 
Már ennyi az idő???
 
Citromail

Citromail - Levelet kaptam! Lájf

 
E-mail 4 Me

 

des_sed@vipmail.hu

 
Tehén ;)

 
-=[Végigjátszások]=-
-=[Végigjátszások]=- : Baldur’s Gate II

Baldur’s Gate II

***  2004.10.17. 12:26

Nem mondhatnám, hogy hosszas bevezetésnek...

Baldur’s Gate II - Gaming guide

 

Chapter I

 

Nem mondhatnám, hogy hosszas bevezetésnek nézel elébe, hiszen amint Imoen kiszabadít, számos tennivalód lesz. Az elsődleges cél természetesen kijutni innen. A kapott információk alapján gyorsan megtalálhatod a Jaheira és Minsc börtönét nyitó kulcsot, valamint azt a minimális felszerelést, amelyet a közelben rejtettek el. Amint ez megvan, a déli folyosón át eljuthatsz Mephitshez. Őt a szobában elrejtett kapcsoló deaktiválása után tudod csak megsebezni. Miután vele végeztél, fedezd fel a labirintust.

Hamarosan különös tárolókkal teli szobára bukkansz, ahol Rielev hasznos tanácsokat adhat a kiutat illetően. Ebben a teremben feltétlenül tedd el az aktiváló követ.

Ha megtaláltad a vak gólemet, add át neki ezt a kődarabot, ezáltal mesterként fogad el téged, s kinyitja az eddig zárt ajtókat. A téged fogadó otyugh-nál lévő kulcsra feltétlenül szükséged lesz. Nem részletezném, ki mindenkit kell eltenned láb alól, lényeg az, hogy összesen hat kulcsot kell megkeresned ezen a szinten, hogy kijuss a városba.

Tipp. A törpök csarnokában a csapda áldozatául esett orvgyilkos agóniája figyelmeztet a veszélyre. Tolvajod nem képes hatástalanítani e halálos titkokat, csak a terem szélén húzódó oszlopsor kulcsaival úszhatod meg a biztos pusztulást. Ráadásul e tevékenység során több kellemes varázspálca birtokába is jutsz. Maga a törp nem ellenfél.

 

Amikor kijutsz a labirintusból, kisebb csetepatéba keveredsz, aminek eredményeként a varázslók Imoent is magukkal ragadják, mert mágiát használt, ami tiltott. Minsc persze rögtön rohanna utána, de az okos Jaheira óvatosságra inti mondván, “előbb ismerjük meg az ellenfelet”. És bölcsen szól, akárcsak az a nemes, aki azt tanácsolja, siessünk a Copper Coronetbe.

 

Fontos küldetések:

 

Az erdei tündérek kérése

A labirintus egyik zugában három dryad kéri, hogy szerezd meg Ilyich-től a makkokat. Elvileg az utadba álló törpét már eltetted láb alól, így ha nem lennének nálad e nemes termések, siess gyorsan vissza, és kutasd át a termeket. A makkok megszerzése még kevés, ezeket majd el kell juttatnod a tündérek királynőjének is, akit a Windspear Hillsben találsz majd. Vaelasa meglátogatása optimális esetben a Chapter II-ben realizálódik majd, de erre ott már nem térek ki.

 

 

A dzsinn kiszabadítása

Maga a dzsinn kér meg rá, hogy szabadítsd ki. Ehhez meg kell szerezned üvegének másolatát.

A megvalósítás egyszerű, kérd el a palackot az erdei tündérektől. A levegő síkja gyermekének hálája nem marad el, néhány varázstárggyal gazdagabb leszel.

 

 

Pánik a cirkuszban

A város terének közepén színes sátor áll. Közelében azonban az öröm hangjai helyett szipogó gyermekre lehetsz figyelmes. Hannah fia kétségbeesetten kér, keresd meg anyját. Az ajtó előtt álló őr ugyan figyelmeztet majd a veszélyre, de nem akadályozza meg, hogy belépj. Hamarosan kiderül, hogy a cirkusz gnóm illuzionistája kerítette hatalmába e piciny birodalmat, így valószínűleg kénytelen leszel megölni őt. A hídon várakozó dzsinn kérdésére érdemes elsőre jó választ adni (magasabb xp). Odabent Aerie, a megcsonkított, egykor szárnyas tündelány undorító szörny alakjában, édes hangon figyelmeztet a veszélyre. Hamarosan kiderül, itt minden illúzió. Hannah például csúf pók alakjában örvend majd érkezésednek.

Kalah szobájában ne törődj a “szörnyekkel”, csak őt, magát tedd el mielőbb láb alól, s a varázs megszűnik.

Ha te is úgy akarod, itt csatlakozik majd hozzád Aerie, aki pap-varázslóként hasznos tagja lehet majd a csapatnak. Igaz, Jaheira és a romantikus, álmodozó tündelány között nem lesz ritka a súrlódás, ám Minsc hamarosan az elhunyt Dinaheir helyét betöltő boszorkányaként köszöntheti őt…

Tipp. Kalah halála után ne felejts el szót váltani Hannah-val és fiával sem!

 

 

CHAPTER II

 

E fejezet viszontagságai Athkatla városának nyomornegyedében kezdődnek meg, amint találkoztál Gaelan Bayle-vel, aki húszezer aranyat kér azért, hogy segítsen Imoen kiszabadításában, illetve Irenicus megtalálásában. E fejezetben az lesz tehát elsődleges célod, hogy megszerezd ezt a pénzt, még ha nem is bármi áron. Szerencsére küldetésben nem lesz hiány, a feladatok valósággal zúdulnak rád, csak győzd teljesíteni őket…

Ne ijedjen meg senki, cseppet sem meglepő, ha úgy érkezik a következő fejezethez, hogy számos felvállalt küldetést nem sikerült még megoldania.

 

Segíts Korgannak, hogy megtalálja Kaza könyvét

E küldetés feltétele, hogy Korgan Bloodaxe (törpe berzerker, gonosz) a csapat tagja legyen. Ha felvetted, de már elküldted, akkor csak pénzért csatlakozik újra.

A megoldás helyszíne első lépésben Athkatla temető negyedének katakombája. Ebben a zónában nehéz harcok várnak a csapatra, hisz az élőholtak cseppet sem barátságosak, s jó eséllyel szintszívás sújthatja a közelharcosokat. Ráadásul, mint az hamar kiderül, a sírt kirabolták. Hova lett vajon a könyv?! A szálak a templomnegyedbe, Pimlico házába vezetnek…

 

 

Keress gyámolítót az árva Risának!

Arentis, Lathander papja adja ezt a küldetést. Megkér, keress őrzőt, biztonságot nyújtó nemes lelket Risa számára. A megoldás tulajdonképpen kínálta magát. Kamir lovaggal a város temetőjében találkoztam, amikor Kaza könyvéért indultam. Szomorú sorsát meghallgatva és átérezve jó megoldásnak tűnt, hogy ő legyen a kislány gyámolítója. Örömmel fogadta az ajánlatot. A jutalom némi xp és lelki béke.

 

Szerezz bizonyítékot Mae’Var hűtlenségére

Renal Bloodscalp, a Shadow Thieves vezetője bíz meg ezzel a feladattal. Az általa adott papírokkal a céh tagjai körébe juthatsz. Jelenteni Gorch-nak kell majd (Mae’Var’s storefront), a bizonyítékot pedig Renalnak kell visszahozni.

A megoldás folyamatban…

 

Megmérgezett Renfeld

Alig indulsz el a városból, máris jó eséllyel belebotlasz egy csoport útonállóba, akik az amúgy is haldokló Renfeldet tennék el láb alól. Mentsd meg őt, majd mivel mérgezését nem tudod enyhíteni, siess vele Rylockhoz (Athkatla - Docks, narancssárga épület).

 

 

Jaheira átka

Az egyik kocsmában bukkan Jaheira régi ismerősére, aki hirtelen felindulásból rögtön el is átkozza druidádat. Ahhoz, hogy a hölgy ismét jól érezze magát, Baron Player halála, s ezután egy kiadós alvás szükséges. A titok nyitja egészen konkrétan Jaheira hajtincse.

Megoldás: Két szálon is elindulhatsz. Ha nem figyeltél, a napló segít. Kisebb nyomozás után megtudod, hogy Baltasar már halott, de a negyed keleti részébe érdemes elnézni. Hamarosan megtalálod Baron Playert, ám a fickót mágusok segítik (confuse, chaos és egyéb nyalánkságok), hacsak nem egyetlen karakterrel, Jaheira nélkül lépsz be rejtekhelyére. Ekkor ugyanis nem érkeznek segítők. Érdemes a varázslóval meglepni (Aerie), majd utána a többiek is csatlakozhatnak a harchoz. Így gyors és számodra nem túl fájdalmas halála lesz.

 

 

A de’ Armise Keep megtisztítása

A küldetést Nalia (mage / thief) adja első lépésben még a Copper Coronetben (nyomornegyed). A hölgy, ha kell (igen!), maga is csatlakozik a csapathoz. A trolloktól hemzsegő vár türelmet és erőt próbáló kalandot kínál. Első lépésben keresd fel a vár közelében állomásozó Arat kapitányt, aki egyrészt lehetővé teszi, hogy megtaláld a titkos bejáratot, másrészt ad néhány igen hasznos tüzes nyílvesszőt. Ha a kocsmában nem vetted volna fel Naliát, itt még megteheted.

Ha bejutottál, minél előbb verekedd el magad a függőhidat leeresztő kerékig. Igaz, a segítségedre siető katonák többsége elhalálozik, mégis szükséged lesz erre az áldozatra, hogy helyt állhass a sokkal nagyobb megmérettetésben. A végkifejletet illetően nem túl jó hír, hogy TorGal, a trollok vezetője sajnos megöli a herceget, és azon lesz, hogy ezt a sorsot te se kerüld el.

* Ebben a várban készülhet el az egyik varázslatos buzogány (Flail of Ages). Az összegyűjtött elemeket (csak ha mindhárom fej megvan!!!) az üllőn készítsd el (forge), és ne hagyd el a várat, míg ezzel nem végeztél, mert nem feltétlenül térhetsz vissza (felhúzzák a függőhidat, és megszüntetik a titkos bejáratot is). Ugyanakkor ajánlott ezzel csak akkor foglalkozni, ha már minden troll örök álmát alussza…

* A trollok végleges elpusztításához méreg- vagy tűzsebzés kell, különben regenerálódnak, és teljes (!) HP-vel térnek magukhoz.

* E várban nagy kincsek várnak. Minden bizonnyal megtalálod a termet, ahol hat gólem áll bután, őrizve a féltett kincseket. Amikor ideérsz, karaktereid szemtől szembe még nem képesek legyőzni e teremtményeket, ezért cselhez kell folyamodnod. Használj gyorsítást (varázsital), és pl. Minsckel szerezd meg a varázstárgyakat (minden zsákmány megszerzésekor pillanat állj!), majd fuss, ahogy csak bírsz. Így szerencsés esetben csak egy-két gólemmel kell megküzdened.

* A kutyák húsából készült leves a végső csatában igen hasznos lehet.

* Ebben a küldetésben a tárgyak eladásából származó bevétellel együtt legalább 15 000 aranyat lehet szerezni.

 

 

Treedment és az állatvilág egyensúlya

Legjobb, ha Cern (Treedment) segítségével teljesíted ezt a feladatot. A druid grove-ban kell párbajra hívni, és legyőzni Faldornt, hogy az állatok többé ne zaklassák az embereket. A konkrét ütközetig egyszerű küldetés, ám a párviadalban csak az adott karakterre számíthatsz, méghozzá egy szál semmiben. Mielőtt beérnél a szentélybe, számos trollal és más erdei szörnnyel kell megküzdened, s több árny druida is utadba áll. Ha esetleg Cernt nem vetted volna fel, még itt az erdőben is megteheted, az északi völgyben találod őt.

* Amennyiben érdekelt vagy, a druida vezérségért lvl. 14 alatt véglegesen nem küzdhetsz meg. Ez nagyon súlyos, hiszen a BG 2-ben e karakterosztály számára ez a legmagasabb elérhető szint.

* Ha már itt vagy, ne feledd el átadni a makkokat Vaelasának.

 

 

Cern gyermeke

Athkatla városába visszatérve kiderül majd, hogy Cern elhagyott kedvese gyermeknek adott életet, majd később gyanús körülmények közt elhunyt. A szolgálólány a druida jelenlétében nem beszél, ám négyszemközt elmondja, hova lett a kisfiú. Amint kiszabadítod őt Deril fogságából (ami természetesen a mostohaapa halálával is jár), Cern visszaviszi fiát a druidák közé.

A küldetés feltétele, hogy Cern a csapat tagja legyen.

 

 

Strohm király sírja

E méretes útvesztőben múmiák, ghastok, hobgoblinok, vámpírok és vérfarkasok állják utadat, sőt akad itt egy kőgólem is.

Strohm III sírjának eléréséhez hat részből kell összeraknod egy különleges maszkot, mellyel megláthatod, ki sebzi halálra csapatodat az ajtó előtt folyosón.

Ebben az útvesztőben találhatod meg a sárkánypáncél elemeit is.

Samia segít majd, hogy átjuss bizonyos ponton, későbbi árulása ennek ellenére nem meglepő, de életveszélyes. A csapatától szerzett zsákmányok közt azonban +1-es plate mail, +2-es battle axe és +2-es large shield is lesz, így kétszeresen érdemes küzdeni.

* Óvakodj a légelementáltól délre bujkáló Grancortól is, aki tulajdonképpen vérfarkas, s ha követed őt, három kisebb fajtársához vezet.

* A guardianok megölése nem vészes, de az ütközet előtt érdemes tűzvédelmet aktiválni.

* A Windspear Hills labirintusában találhatod meg Delver +2-es páncélját, mely a kalandok e korai fázisában igen értékes lehet.

 

 

A Windspear Hills titkai

Ez a küldetés kapcsolódik az előzőhöz. Athkatlában Lord Jierdan Firkraag kér fel, hogy tízezer aranyért segíts rajta, mert a városon kívül ogre banditák háborgatják birtokát. A hegyek közt bóklászva azonban találkozhat Garennel, aki a hegyek tövénél egy kis kunyhóban lakik, s mint kiderül, gyermekét elrabolták. Hamarosan nyilvánvalóvá válik, hogy e küldetés csapda, s a valódi Firkraag hatalmas vörös sárkány. Szerencsére vele nem kell megküzdeni, bár mire ideérsz, a sárkánypáncélzat egyes részeinek birtokában leszel, mégis csúfos halálodat lelnéd ellene. (Plusz négyes fegyverekkel sem tudod megsebezni, míg ő egyetlen sóhajtásával több karaktert is megölhet). Szabadítsd ki inkább a rabot. Firkraag nem áll utadba, csak szolgájával, a gyerek közvetlen őrével kell megküzdened. Mivel az úr mágus, érdemes beléfojtani a szót, s védelmeit leszedve közelharcban elpusztítani őt.

 

 

Természetesen más úton is beszerezheted a megfelelő összeget, s az események sodrásában jó eséllyel viszonylag hamar meglesz a pénz. Ekkor Valen nevében érkezik az a leány, aki szerint úrnője vár minket éjjel a temetőnél (Athkatla - Graveyard). Bodhi valóban ott lesz, s 15000 arannyal teszi könnyebbé pénztárcádat, egyúttal átjuttat a harmadik fejezet sodró eseményeibe. Ám az alapos kalandozók nem felejtik el eddig felvállalt küldetéseiket sem…

 

Segíts Korgannak, hogy megtalálja Kaza könyvét

 

A múltkor félbehagytam ezt a küldetést. Íme a megoldás. Miután a temetőben kiderül, hogy már mások kifosztották a sírt, siess Pimlico házába (Temple district). Itt is elkésel, Korgan társai már meggyilkolták a gonosztevőket, s magukkal vitték a kincset is. A bandát végül a Copper Coronetben (érdekes fintor, hiszen innen indultunk) találod meg. Itt már csak egy pehelykönnyű csata vár, s Korgan máris elégedetten konstatálja, hogy megoldottad a feladatot, s ha akarod, szívesen veled tart.

 

Valygar Corthala

 

Tolgerias (Cowled Wizars) még Athkatlában (Government district), a történet második fejezetében bíz meg azzal, hogy kerítsd elő Valygar Corthalát, aki megölte két társát.

A küldetés megoldásához a térképen megjelölt Umar Hills-be kell utaznod. Esetleg amikor még a városban vagy, benézhetsz a házába, ahol megerősítheted hollétét illető feltevéseidet.

A hegyek közt megkeresve Valygar rejtekhelyét, jó ha tudod, ha kószát megtámadod Minsc kilép a csapatból (ranger rangernek nem vájja ki a szemét).

Hogy végül megölöd-e Valygart vagy sem, rajtad áll. A fickó stalker, beállítottsága jó, s igen hasznos csapattag lehet. Ha varázsló karakterrel játszol mindenképpen érdemes őt életben hagyni, mert nélküle nem juthatsz be Athkatla nyomornegyedében a Planar Sphere-be (ez wizard stronghold). Bár az igazság az, hogy elég az is, ha a holttestét magaddal hurcolod…

 

 

Élve eltemetve

 

A temetőben barangolva ha neszt hallasz, érdemes lesz odafigyelned. Az egyik sírból ugyanis az élve eltemetett Tirdirt húzhatod ki. Tedd el a megviselt ember ruhadarabját, s fenyítsd meg a közelben lévő sírásót (Sethle) is, aki elmondja merre indulj (Bridge district). A Delosar fogadó közelében találsz egy piros köpenyes srácot, akit ha megfenyítesz, majd követsz, megtalálod a búvóhelyet. Érdemes a kijáratot elállni, mert a gyávák hamar menekülnének. Az emeleten megtalálod Lady Elgeát, akit elengedve e küldetés véget ér, s te 16.750 tapasztalati ponttal leszel gazdagabb.

 

Szellemgyermek

 

Ha nappal jársz a temetőben, felfigyelhetsz két félszerzetre, aki virágot ültetve zokog elveszett fia után. Éjszaka ugyanitt apró kisfiú szelleme jelenik meg, aki nem térhet örök nyugovóra a mackója nélkül.

Minden bizonnyal találkoztál már Lynisszel a Copper Coronetben, s ha emlékszel, nyugalmát háborgató szellemekről beszélt. Siess hozzá, s hamarosan kezedben lesz Littleman, a mackó. A küldetés teljesítéséhez kézbesítsd a kisfiúnak a plüssállatot, majd nappal beszélj a szülőkkel is.

 

 

Chapter III

 

 

E fejezet feladata nem más, minthogy teljesítsd annak a szövetségesnek a küldetéseit, akinek segítségéve idejutottál. Tehát Gaelan Baylenek vagy Bodhinak fogsz dolgozni. Legvégül hajót kell majd szerezned a továbbjutáshoz…

 

 

Gaelan Bayle feladatai

 

Hasznos tudni, hogy a Shadow Thieves céh vezetője Aran Linvail. Amint átadod Galean Baylenek a tizenötezer aranyat, kulcsot kapsz a céh egyes termeihez, s jár fejenként 45000 xp is. Tipp! Ezzel a kulccsal kinyithatod a földszinten felfedezett titkos ajtót is.

Nézz szét a céhen belül, aztán kezdődhetnek a feladatok…

 

1. Találka Mookkal

 

Feltétlenül éjszaka keresd fel a kikötőt, hogy találkozhass a lánnyal, aki gyanús árnyakat lát mostanában. Sajnos hamarosan megérkezik Lassal aki egyetlen csapással megöli őt, mielőtt felocsúdhatnál. Az illető ráadásul vámpír, ezért hatékonyan pusztíthatod a papod segítségével (ha van). Sajnos teljes győzelmet nem arathatsz felette, mert elmenekül, ám a rakomány megmentése elegendő feladatod teljesítéséhez. Menj vissza a céh vezéréhez, s jelentsd mi történt.

 

2. Bodhi rejtekhelyének megtalálása

 

Az ellenség elpusztításához nem árt tudni, hol is van, így nem meglepő, hogy Aran következő feladatként ezt bízza rád. A híd környékén, a Five Flagons fogadóban találhatod meg Caehant és Jaylost, akik éppen kapcsolatfelvételre várnak. Ha úgy tetszik, meg is ölheted őket, vagy álruhát ölthetsz, megpróbálva becsapni őket. Mindenképpen kiderül, hogy a kontakt neve Gracen. A törvényeszerűen bekövetkező összecsapás elég gyenge, s Gracen hulláját kifosztva megtalálod azt a feljegyzést, amit Aranhoz kell vinned, hogy megkaphasd a harmadik küldetést.

 

3. Támadás Bodhi ellen

 

Aran gondoskodik majd róla, hogy legyen nálad karó, mielőtt lemerészkednél a kripták labirintusába, a hely ugyanis hemzseg a vámpíroktól, s akad ghoul is bőven. Érdemes néhány Restoration tekerccsel is felszerelkezni, bár Aerie valószínűleg már tudja ezt a varázslatot. A lejáratot már ismered, ha megkerested Korgannal az eltűnt könyvet. A kétszintes labirintusban el kell pusztítanod három fővámpírt: Gellalt, Tanovát és a már ismert Lassalt. Végleges halálukhoz koporsójukba kell szúrnod a nálad lévő karóval. Amire számíts: paralizálás, szintszívás. Jól jöhet: gonosz elleni mágikus védelmek (Protection from Evil, Death Ward, Resist Fear) és Free Actiont biztosító tárgyak használata. Ha van tolvajod, használd ki orvtámadási képességét!

Ha feladatod teljesítése után visszatérsz Aranhoz közli, hogy már gondoskodott róla, hogyan érheted el a kalózok szigetét, így ha készen állsz (kereskedj, kocsmázz nyugodtan) siess a kikötőbe…

 

 

Bodhi feladatai

 

Szánom-bánom bűneimet, de ez volt az általam követett út, hiszen Bodhi juttatott át e fejezetbe, s annyira aggódtam Imoenért, hogy egyáltalán nem érdekelt, ki segít tovább, csak haladjunk már. Amikor feleszméltem, már végeztem is a “piszkos” munkát, s végül úgy döntöttem, megnézem, mire jutok így. Az igazat megvallva, bár gonosz nőszemélynek dolgoztam, nem volt törvényszerű, hogy karakterem is azzá váljon, így szerintem nem csak evil beállítottsággal érdemes kipróbálni.

 

1. A rakomány megszerzése

 

A vámpírok nagyasszonya éjszaka jelenik meg a temetőben. Mint elmondja, van némi köze Irenicushoz, és segít megtalálnod Imoent, ha teljesíted feladatait, melyek a Shadow Thief céh ellen irányulnak. Így ha szövetséget kötsz vele, arról mindenki értesül az alvilágban, tehát a céh tagjai mindenhol megtámadnak majd.

Az első feladat rögtön Aran Linvail frissen érkezett rakományának megszerzése, tehát meg kell ölnöd Mookot, s elhoznod az árut. A csata nem nehéz, de érdemes gyorsítást használni és számíts orvtámadásra is.

 

2. Armagaran Vulova meggyilkolása vagy Palern Flynn megmentése

 

Amint visszavitted a rakományt, két feladat közül választhatsz. A hivatalnok meggyilkolását csak gonosz karaktereknek ajánlom, mert csorbítja a hírnevedet. Ha elvállalod, Minsc azonnal kiválik a csapatból.

Palern Flynn megmentése jóval humánusabb feladat, s nem is nehéz. A tolvajok inkább sokan vannak, mint erősek. A második emeleten bezárt fogoly egyébként mit sem tud rólad illetve célodról, s mint kiderül, Bodhinak sem ő a fontos, hanem hogy minél több céhtag halálozzon el.

 

3. Aran Linvail meggyilkolása

 

Mivel ez az ember a céh feje, így nem juthatsz hozzá egykönnyen. Mindenek előtt meg kell keresned Gaelan Baylet, mert nála van a szükséges kulcs. A nyomornegyedben találod őt, nem lesz túlságosan veszélyes ellenfél.

Ha megszerezted a kulcsot, akkor végre ki tudod nyitni a céh földszintjének északkeleti falán felfedezett titkos ajtót. Az innen megnyíló labirintus ellenfelei közt rengeteg íjász és jó néhány varázsló is található. Érdemes folyamatosan ügyelni a csapdákra, és a játékmenetet úgy beállítani, hogy azonnal álljon meg, ha ellenfél tűnik fel. Még így is lesz kellemetlen meglepetés bőven, ráadásul - tapasztalataim szerint - amíg itt vagy, egyáltalán nem lehet aludni.

Tipp! Ha van tolvajod, rejtőzz el és szúrd hátba, akit csak lehet. Haz ellen feltétlenül használj Breach-t. A varázslók előszeretettel használják a Feart, tehát tegyél fel ellene védelmet.

Ha túl lassú vagy Aran kisebb démont (Nabassu) idéz majd védelmére. Ezt nem tanácsos megvárni…

Aran használhatja a Mislead varázslatot is, amivel másolatot hoz létre, s lehet, hogy nem őt ölöd meg, hanem csak az illúziót. A True Sight jó szolgálatot tehet ilyenkor (illetve ha nem sikerül a gyorsmentés az is gyanús :)).

 

Bodhihoz visszatérve kiderül, milyen szálak is fűzik őt Irenicushoz. Természetesen rendelkezésedre áll a továbbjutás útja, a kalózhajó a kikötőben vár…

 

 

Chapter IV

 

 

Cseppet sem meglepő, hogy Brynnlaw szigete kalózok otthona. Így itt senki nem felügyeli mit teszel, öntörvény uralkodik. Az hogy pontosan mi történik itt, részben az eddigiek következménye, az biztos, beszélned kell néhány kulcsfigurával (Gonik, Saemon, Sanik) és meg kell találnod a módját, hogy bejuss az Asylumba…

Ha Bodhi feladatai nyomán érkezel, Saemon segít, míg ha Aran Linvail céhének tagja voltál, Sime áll rendelkezésedre.

Néhány leech mindenképpen megrohan, nem sokkal érkezésed után, s az ő támadásuktól kezdve vége hossza sem lesz az elmédet befolyásoló mágiák használatának, így érdemes erre felkészülni, feltéve, hogy ezt túléled. Szerencsére van a közelben templom, ahol pótolhatod valószínűleg megcsappant készleteidet. Sajnos a fegyvereket illetően semmi jót nem tudok mondani, itt a toppon +1-es fegyverek vannak.

Ezen a szigeten, gondolom cseppet sem meglepően, a hölgyek körül bonyolódnak az események…

 

Ginia

 

A városka keleti részén találkozhatsz ezzel a szerencsétlen sorsú teremtéssel, akin segíthetsz, ha akarsz. A lány a sziget őslakói közé tartozik, ám amióta a kalózok megszállták a szigetet, ő és öccse is igen alantas munkára kényszerül. Ha segíteni akarsz rajta, csupán pár emberrel kell beszélned, pl. a kocsma közelében álló Chremyvel és a lány által említett hajóssal a kikötőben. Mindez kevés időbe és pénzbe (2x 100 arany) kerül, ám jutalomként a lány és öccse is szebb jövő reményével távozhat a szigetről (te is kapsz néhány tapasztalati pontot).

 

Claire

 

Minden bizonnyal hamar felfedezed a sziget egyetlen kocsmáját (Vulgar Monkey). Itt hamarosan kiderül, hogy Galvena asszony örömtanyája milyen jelentős erőket mozgat meg, így célszerű lenne bejutnod oda, annál is inkább, mert ott tartják fogva azt a lányt, akivel Sanik le akart lépni innen.

Galvena házába több módon is bejuthatsz. 1. A Chremytől szerzett medállal próbálod becsapni az őrséget, mondván hogy új vagy stb. Nem mindenki veszi be ezt a mesét, ezért harc mindenképpen lesz. 2. A helyi, nemben hozzád illő kurtizán szolgálatait keresve, vendégként simán bejuthatsz az épületbe, ahol aztán a kényeztetés igénybevétele helyett megkeresheted Clairet. 3. Végül egy öngyilkos megoldás: megtámadod az őrség kapitányát, s megkísérelsz egyenesen, mindenáron bejutni.

Odabent több módon is megkeresheted a foglyot. Én a kurtizánnal jutottam be és elkódorogtam a szakácsnőhöz, aki cseppet sem kedvelte a főnökeit ezért készségesen álomport kevert a sörbe, amit a szolgálólány a folyosón lévő őröknek szervírozott. Igazán ezek a fickók szemtől szembe sem nagy ellenfelek, bár jó eséllyel segítségül hívják az őrség kapitányát, aki már nehezebb eset. A szolgáló lány egyébként több sört is hoz, ha kell (s ezért xp is jár, tehát kettős haszon).

Ha megmentetted a lányt, értesítsd Sanokot, s ha beszélsz a kikötőben kettőjük sorsáról Gonikkal, megtudhatod azt is, hogyan juthatsz be az Asylumba. Bármelyik megoldást is választod (Desharik elismerésének kivívása, Perth megölése) érdemes  benézned a kalóz herceg hálószobájába. Ha Yoshimo veled van, nem sok gondod lesz Desharikkal, ha nincs, 18-as karizma kell hogy meggyőzd őt. Ha úgy döntesz, Perth-t teszed el láb alól, készülj fel tűzalapú támadásokra. Az itt szerzett Warstone óv majd meg attól, hogy az Asylumba lépve ne váljanak kővé csapatod tagjai.

 

Az Asylum

 

Végre elérkeztél arra a helyre, ahol Imoent fogva tartják. Mivel két módon érkezhetsz, a fogadtatás is kétféle. Ha a külvilág számára Desharik vendége vagy, kószálhatsz bátran, amíg meg nem találod Imoent, illetve nem kezdeményezel harcot.

Ha a varázslótól szerzett kővel érkezel, kisebb “tárlatvezetésen” vehetsz részt, melynek végső állomása Imoen lesz. Itt aztán kiderül, hogy idegenvezetőd nem más, mint maga Irenicus, és sajnos a meglepetéseknek még nincs vége. Ugyanis, ha Yoshimo a csapatban van, hamarosan kiderül az is, nem Saemon, hanem ő árult el téged, s a színen újra feltűnik Bodhi is…

 

Az álom

 

Irenicus bemutatója után különösen nyomasztó álomvilágban, fájóan ismerős helyszínen térsz magadhoz. Az ajtóban álló démonnak mindenképpen áldoznod kell egy pontot valamelyik képességed értékéből, így karakterednek megfelelően válaszolj.

Odabent találkozol Imoennel, akinek segítségével “elpusztíthatod” Bhaalt. Semmiképpen ne szállj vele szembe egymagad, keresd meg a kis tolvajlányt, Bhaal úgyis követni fog, s ketten van esélyetek ellene. Ha sikeresen együtt működtök, visszakerülhettek Irenicus játszóházába…

 

Az Asylum labirintusa

 

Bodhi feladata, hogy eltegyen téged és társaidat is láb alól, ám a vérmes vámpírlány úgy dönt, játszik veled kicsit. Ne csüggedj, hisz Imoen végre veled van (ezért küzdöttél mostanáig), és meglehet Yoshimo távozása érzékenyen érintett (hamarosan lesz alkalmad bosszút állni, és elveszett tárgyaidat visszaszerezni). Ráadásul ez a legélvezetesebb macska-egér játék, amiben a szerepjátékok történetében valaha is részt vehettél!

 

1. szint

 

Érdemes kiélvezni e labirintus minden részletét, ezért aztán ne menj a következő szintre, amíg nem oldottál meg mindent, hidd el, megéri.

 

A szobrok terme

 

Ha az északi lépcsőn felmész, hamarosan rejtélyes szobrokhoz érkezel. A tizenegy szobor kérdésére egy-egy tárggyal adhatsz választ. Ezeket a terem közepén lévő ládában találod meg. Ha tévesztesz, semmi gond, szabadon cserélheted a holmikat, egészen addig, amíg helyesen nem felelsz. A jutalom is a ládába kerül majd.

Íme a kérdések szabad fordításban és a megoldást jelentő tárgyak:

Nincs kezdet. Nincs vég. A világ körforgásának szimbóluma vagyok.

- Aranyöv.

Mindig igazat mondok, bár nem beszélek…

- Tükör.

Megpróbálhatsz elpusztítani, hiába, s én véget vetek fájdalmaidnak.

- A halált szimbolizáló vigyorgó koponya.

Két fejem van de egy testem. Minél többet állok, annál gyorsabban futok.

- Homokóra.

Nevezz meg, s megsemmisítesz…

- A csendet jelképező, bekötött szájú fej.

 

[...The Matrix has you...]

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Beszélgessünk :Đ
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
mp3
 
Számláljunk!
Indulás: 2004-09-13
 
HoldFázisok


moon phases
 
 
      
     

mp3
 

Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!